torsdag 2 januari 2014

Köpa dyrt eller billigt garn?



 Är det för att vi ser det lite som något vi skämmer bort oss med som vi inte tänker på rättviseaspekten? Trots att jag vet att textilindustrin är full med kemikalier och dåliga arbetsvillkor så blundar jag också för att det så sällan är märkt ut på garnet under vilka förhållanden det producerats.


Vi drunknar ju i möjligheter när det kommer till garn. Alla garnbutiker för sina egna favoriter, på hemsidor med mönster står det alltid rekommenderade garner, och så kan man ramla över fantastiska erbjudanden plötsligt i sin närmaste matvarubutik. Jag har också en billighetsbutik tvärs över gatan som säljer nystan för en tia stycket. Men vad är det man betalar för, och är priset alltid en garanti för kvalitet? Och hur är det med rättvisekontrollen när det kommer till garn? Jag hoppas att kunna komma tillbaka till det här, för även om det är något som verkligen intresserar mig så vet jag inte så mycket än... Så nu ska jag använda mig av mina journaliströtter och snoka runt lite, tänkte jag.
Vad säger ni? Är det något ni funderar över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar