tisdag 21 januari 2014

Ett litet mjukt paket


Tredje gången gillt.Igår rusade jag iväg till posten för mitt efterlängtade garnpaket bara för att få en rätt sur kassörska att påpeka att det stod den 21 på datumet, den var alltså inte framme ännu. Och imorse trotsade jag blåst och snö bara för att mötas av "öppnar klockan 10" på skylten. Så jag kom tillbaka ( nej, jag stod jag inte och hängde på låset när de öppnade) och fick mitt lilla norska paket.


Jag och grannen har tänkt starta en ny tradition när vi sitter med garn och te och INGA SNORIGA UNGAR nån gång i veckan. Chansen att vi lyckas är minimal, men man ska aldrig ge upp. Idag var vi hemma båda två så jag dukade upp mitt i vardagsrumsröran med te och scones och så hedersgästen:


Mitt picklespaket!



Nåja, grannen var också välkommen minsann! Hon håller på med ett helt underbart projekt, ett stickat kuddvar gjort av restgarner och massa knappar. 


Hon kommer att gästblogga om den när hon fått den klart, lovade hon!



Och så här fint är garnet,  Abelita Tjukk Merino. Känns inte särskilt tjock, jag måste jag erkänna att jag hade hoppats att den skulle vara det, det är lättare att sticka (går fortare) då tycker jag, men det är mjuk och behagligt. Mönstret ser ni här. Och så har jag lånat sticka av grannen, med varningen att hon "faktiskt använder den, så se nu till att bli klar den här gången!". Inget som en deadline för att få lite fart i mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar