torsdag 6 februari 2014

En tappad maska mer eller mindre...

Franska tröjan går framåt, även om jag förstås gjort en mängd misstag. Jag pendlar mellan lyckan av att se något växa fram tack vare att jag lärt mig att sticka avigt, och att jag nu kan se ett misstag jag är på väg att göra och reparera det, och panik över hur mycket det är som jag inte förstår och kan.

Som tappade maskor. Nej. Jag sitter inte och stickar om flera rader för en tappad maska. Så det blev att försöka rädda situationen på bästa sätt istället.


Jag försökte efter eget huvud, och politikens strikkebog, och inte blev det fint, men det blev bättre än innan.


En annan större miss jag gjort var att jag glömde bort att sticka ett parti glattstickning efter ränderna och började med ribb med en gång istället...Så jag fick idén att byta färg så att jag iallafall fick lite variation i toppen, och så att det förhoppningsvis inte ser så konstigt avlångt ut.



För den som glömt så kan man se hur jag missade det jag skulle stickat på orginalet hos Pickles, dvs en längre rand med blått som skulle vara runt ärmen, istället för ribben jag nu gjorde.
Och här är min egen variation, dvs färgbyte i toppen.

Härnäst; sammanvävning. Pickles har instruktioner på sin hemsida, så jag hoppas att jag kan klara av det, försöker få det klart under sportlovet nästa vecka när vi ska ta en tur hem till Sverige, med grannbarn och familj och (förhoppningsvis) snö nog att åka kälke.

1 kommentar:

  1. Heklekrok er tingen når du mister masker - jeg skal nok vise deg hvordan :)

    SvaraRadera