söndag 23 mars 2014

Fådda garner


Man kan ju lugnt säga att det finns olika metoder för att få ner kostnaden för att få garner. Man kan leta rabatter, köpa via nätet, titta på second-hand, gå ner i kvalitet, eller så kan man ...


...fråga alla sina släktingar om de inte har något som ligger och skräpar därhemma...
Här är min snälla svägerska som skickat en blandad kompott av handfärgade och köpta ullgarner som hon ville städat ut.

 

Det betyder ju visserligen lite merarbete att inte få de så där perfekt inslagna som de köpta, men å andra sidan är det här mycket mer fantasieggande.. Dessutom är det garn som inte ger mig några som helst skuldkänslor eftersom jag inte lagt ut minsta öre på dem! Jag tror jag ska ta det här och sticka mig en vårhatt!

1 kommentar:

  1. Svägerskan hoppas att det fanns något som kan vara till nytta :)

    SvaraRadera